در این نسل تعدادی از IPها توسعه یافتند اما در کنار آنها فرنچایزهایی بودند که با افت محسوسی روبرو شدند. شاید Resident Evil مثال خوبی برای این جمله باشد، عنوانی که در سال 1996 توسط یکی از اسطورههای صنعت گیم یعنی آقای شینجی میکامی خلق گردید. قطعاً میتوان Resident Evil را به عنوان فرمانروای سبک وحشت دانست به عبارتی دیگر از زمانی که Resident Evil متولد شد تا به امروز توانسته است در صنعت گیم خوش بدرخشد. هنگامی که نسل جدید شروع شد و کنسولهای شرکت مایکروسافت و سونی با نامهای Xbox 360 و PS3 عرضه شدند، عنوان Resident Evil 4 که در سال 2005 بر روی پلتفرمهای GameCube و PS2 عرضه شده بود برای پلتفرمهای نسل هفتم نیز پورت شد و شاید این آخرین افتخار Capcom در نسل هفتم بود. پس از عرضهی Resident Evil 5، بازیکنان و طرفداران شاهد کاهش یافتن المانهای ترسناک و در کنار آن افزایش ویژگیهای اکشن این نسخه بودند. شاید دلیل این اتفاق را رفتن آقای شینجی میکامی از Capcom دانست. ناشر این بازی برای این که بتواند جواب انتقادات را بدهد، نسخهی جدیدی از این سری را در دستور ساخت قرار داد اما در همان ابتدا خیلی از طرفداران از این نسخه ناامید شدند. Resident Evil: Operation Raccoon City توسط یک استودیوی غربی به نام Slant Six Games ساخته شد و در آن ما علاوه بر این که هیچ چیز ترسناکی ندیدیم، بلکه شاهد غربیتر شدن این سری شدیم که قطعاً بزرگترین فاجعهی این نسل همین RE: ORC است! با وجود این که در RE5 معماهای چالش برانگیز و اتمسفر ترسناک وجود نداشت اما از بعد فنی بالایی بهرهمند بود. این در حالیاست که RE: ORC از نظر تکنیکی اصلاً با عناوین هم سبک خود در این نسل قابل قیاس نبود.
اگر قبلا ثبت نام کرديد ميتوانيد از فرم زير وارد شويد و مطلب رو مشاهده نماييد !